שנה אחרי • דו"ח האו"ם: הצדדים בצעו פשעי מלחמה

    אבי יעקב No Comments on שנה אחרי • דו"ח האו"ם: הצדדים בצעו פשעי מלחמה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה אחרי מצבע צוק איתן וועדת האו"ם שבתחילה עמד בראש וויליאם שאבאס, ואחרי שפרש הועמדה בראשו מארי מקגוואן דייוויס הגישה היום את תוצאות הבדיקה לישראל ולפלסטינים.

    ראש הממשלה הנחה את שרי הממשלה שלא להגיב לדו"ח למרות שיש שרים שגינו אות הדו"ח והשר אורי אריאל פטר זאת בשתי מילים – או"ם שמום.

    על פי נתוני הוועדה 1,462 פלסטינים נהרגו במהלך הלחימה כשליש מהם ילדים. חמאס שיגר יותר מ-4,800 רקטות ויותר מ-1,700 פצצות מרגמה, מהם נהרגו 6 אזרחים ונפצעו 1,600.

    IDF-attacks-on-homes_wa

    להלן אנו מצטטים קטעים מתוך דו"ח הוועדה כפי שתורגמו בוואלה ומאקו.

    "היקף ההרס והסבל האנושי בעזה היה חסר תקדים בהיקפו וזה ישפיע על הדורות הבאים, מאידך ישנו בישראל פחד מתמשך בציבור, שחי תחת איום מתמיד.

    נותרו פגמים בעמידתה של ישראל בסטנדרטים הבינלאומיים בשל הפרה לכאורה של החוק ההומניטרי הבינלאומי וחוקי זכויות האדם הבינלאומיים. ישראל חייבת למצות את הדין עם מפרי חוק ולהבטיח צדק ואי-הישנות של המעשים.

    העובדה שישראל לא שינתה את אופי התקיפות שלה גם אחרי שהתבררו תוצאותיהן החמורות על אזרחים, מעלה את השאלה האם היה מדובר במדיניות רחבה יותר שאושרה בדרגים הגבוהים ביותר של הממשלה.

    לעיתים קרובות חזו האזרחים המתגוררים בקרבת עזה בדאגה בהפגזות מחלון ביתם, אך נאבקו גם להגיע בזמן למקלטים עם ילדיהם עם השמע צפירות האזעקה המתריעות על נפילות קרבות

    צה"ל איתר 14 מנהרות שהובילו מרצועת עזה לשטח ישראל, ואשר שימשו לתקיפת חייליו במהלך הקרבות. עצם קיומן של המנהרות יצר טראומה בקרב אזרחי ישראל שחששו כל העת מפני אפשרות שיותקפו על ידי מחבלים שיגיחו מתחת לפני האדמה.

    Impact_wa

    נראה כי הרשויות המקומיות בעזה חסרות כל רצון פוליטי לחקור את מעשי הקבוצות החמושות שם.

    הוועדה דנה ב"שימוש הנרחב שעשתה ישראל בכלי נשק בעלי נזק סביבתי קטלני רחב. השימוש בו באזורים מאוכלסים בצפיפות הוביל בסבירות גבוהה להרג חסר אבחנה של לוחמים ואזרחים כאחד. מאות אזרחים פלסטיניים נהרגו בבתיהם, בעיקר נשים וילדים. עדויותיהם של ניצולים ועדים להפצצות הקשות מתארות תקיפות אוויריות, שהפכו בתי מגורים לערימות אבק ועפר בתוך שניות מועטות".

    "כאשר חייו של חייל ישראלי מוטלים על הכף, נראה כי מתעלמים מכל החוקים," אמרה ראש הוועדה והתייחסה לירי החריג שהפעיל צה"ל ברפיח לאחר חטיפתו של סרן הדר גולדין הי"ד.

    ילין: לא מתחרט שהעדתי

    ח"כ חיים ילין (יש עתיד) ראש מועצת אשכול לשעבר, לא מתחרט על כך שהעיד לאחר מלחמת "צוק איתן" מול ועדת שאבאס (ועדת החקירה של האו"ם למלחמת "צוק איתן"): "גם אם אין סיכוי צריך לדעת להילחם על צדקת הדרך בנחישות ולא לוותר. אסור להתייאש ולאבד תקווה, חייבים להמשיך ולפעול שהאמת שלנו תצא לאור ואת זה ממשלת ישראל לא עושה."

    על ממצאי הדו"ח אמר ח"כ ילין: "מדובר בדו"ח שהוא לא יותר מחותמת גומי הנותן רוח גבית לארגוני הטרור בעולם להמשיך ולפעול כנגד חפים מפשע. מזכ"ל האו"ם שהורה לבנות ברצועת עזה מרפאות ובתי ספר שהפכו למבני טרור, נושא באחריות לטבח ולהרס באזור בהתקפותיו כנגד מדינת ישראל. הגיע העת שהעולם יסתכל על המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון בצורה אובייקטיבית."
    "



    0 תגובות